REMEMBER BLEIBURG MASSACRE - DO NOT HATE - DO NOT FORGET ISKAZI - SVJEDOČANSTVA ISTINA O STRADANJU, MUČENJU I NEHUMANIM POSTUPCIMA OD STRANE SRBA PREMA HRVATIMA I MUSLIMANIMA NA PODRUČJU BOSNE I HERCEGOVINE CIJI JE KRAJNJI CILJ BIO STVARANJE ETNICKI ČISTE VELIKE SRBIJE....  - VIŠE
Blaiburg

 

SVETI DANI



VELIKI ČETVRTAK
 

Je li Učitelj mogao nešto ljepše učiniti nego okupiti svoje učenike za obiteljskim stolom? U kućnoj blagovaonici, slaveći najveći blagdan svoje vjere, blagovanje pashalne večere, sjedeći za stolom, uz janje i zelje, kruh i vino, pjevajući psalme i čitajući riječi Svetoga pisma, razmatrali su djela spasenja koja je dobri Bog učinio kada je izveo svoj narod iz ropstva u Obećanu zemlju.

Upravo u blagdanskom ozračju, Učitelj je ustao, i kao domaćin, obratio se svojim učenicima. Ustajanjem, Predsjedatelj stola, u ovoj svetoj noći, najavio je novo jelo i novo piće. Njegovo ustajanje u očima učenika označilo je zalazak prošlosti i noćne strahove, jer drugoga dana osvanut će sunce pomrčine koje će učenike sablazniti u tami njihove sigurnosti i razočarati u vjeri njihove postojanosti. Da ne smalakšete, kao da im reče, u sljedeća tri gladna dana i tri žedne noći, večeras ćete blagovati kruh moga Tijela i piti vino moje Krvi.

Jer, ovo je Njegova posljednja pashalna večera sa svojim učenicima. Jer, ovo je njihova prva euharistijska gozba sa svojim Učiteljem. Posljednja pasha i prva euharistija, u ovoj svetoj noći, ujediniše se preko njegove oporuke, kad im reče: Ovo činite meni na uspomenu.

Oproštajna pasha i oporučna euharistija, u ovoj svetoj noći, janje i zelje, kruh i vino; egipatsko janje iz ropstva, gorko zelje iz pustinjskih lutanja, kruh od uzorane podvornice i vino od obrađenoga trsa, odsada se razdvajaju. Pojedimo janje i zelje Staroga saveza, jer im reče, neka novi Kruh i novo Vino označe Novi savez u mom Tijelu i u mojoj Krvi.

Nakon posljednje blagovane pashalne večere, u ovoj svetoj noći, zatvorena je zadnja stranica Staroga saveza. Nakon prve euharistijske gozbe, u ovoj svetoj noći, otvorena nova stranica Novoga saveza.

On je svojom pashalnom večerom, u ovoj svetoj noći, dokinuo prijelazni obred, a svojom euharistijskom gozbom, u ovoj svetoj noći, otvorio novi Savez u svom Tijelu i u svojoj Krvi.

Novo Pismo, u ovoj svetoj noći, postalo je nova Knjiga ispisana u Njegovoj otkupiteljskoj muci i posvetnoj žrtvi na križu.

Na pashalnoj večeri, u svetoj blagovaonici, kruh pšenični je ogladnio. Da se nasiti tijela Njegova. Na pashalnoj večeri, u svetoj blagovaonici, vino trsovo je ožednilo. Da se napije krvi Njegove. Jer, u Njemu je pashalni kruh ogladnio. Da postane tijelo Njegovo. Jer, u Njemu je pashalno vino ožednilo. Da postane krv Njegova.

Nakon blagovanja pashalne večere, u svetoj blagovaonici, učenici su ogladnjeli, da bi se nasitili živim Kruhom; učenici su ožednjeli da bi se napojili živim Vinom. Njega su učenici bili gladni. Da bi se nasitili tijela Njegova. Njega su učenici bili žedni. Da bi se napojili krvi Njegove.

Učitelj je svoju zadnju pashalnu večeru, u ovoj svetoj noći, blagovao zajedno sa svojim učenicima. Da bi osobno pojeo svoj životni kruh i ispio svoj životni kalež, drugoga dana, na Svetom brdu, u svojoj muci i smrti na križu.

Oni, Njemu na uspomenu, kao zahvalnicu, do svršetka svijeta, prinose euharistijsku gozbu, govoreći: Tvoju smrt naviještamo; tvoje uskrsnuće slavimo; tvoj slavni dolazak iščekujemo.

Je li Učitelj mogao nešto ljepše učiniti nego okupiti svoje učenike za obiteljskim stolom? U kućnoj blagovaonici, slaveći najveći blagdan svoje vjere, blagovanje pashalne večere, sjedeći za stolom, uz janje i zelje, kruh i vino, pjevajući psalme i čitajući riječi Svetoga pisma, ustanovio je novu žrtvenu gozbu svoga Tijela i svoje Krvi, da se preko Kruha i Vina, u svetom prostoru Božjega hrama, na Njegovu oltaru, nastavi djelo spasenja, kojim će dobri Otac darivati svoju vjernu djecu, svaki put kada budu blagovali euharistiju svoga otkupljenja. Amen.

 

 


VELIKI PETAK

 

Njega, nedužnoga, osudili su na smrt. Njega, bez grijeha, razapeli su na križ. Njega, nevinoga, svukli su do kože. Njega, bez krivnje, pokopali su u grob. Preko Njega pokušali su ogoliti Boga; u Njemu su željeli osuditi Boga; s Njime su htjeli ubiti Boga. 

Kada su Ga uhvatili, mislili su da su zarobili Boga. Za njih je On bio tek jedan od zarobljenika, koji je, prema njihovim zakonima, zaslužio kaznu. Zaslijepljeni osobnom moći, nisu otvorili oči vjere, da na Njegovu tijelu prepoznaju Boga.

Kada su skinuli s Njega haljine Njegove i svukli Ga do kože, nadali su se da su ogolili Boga. Za njih je On bio tek jedan od osuđenika koji je, prema njihovim odredbama, zaslužio poniženje. Zaslijepljeni osobnom osvetom, ugasili su oči vjere, da u Njegovu tijelu pronađu Boga.

Kada su Ga bičevali i okrunili trnovom krunom, smatrali su da su mučili Boga. Za njih je On bio tek jedan od krivaca koji je, prema njihovu naumu, zaslužio osudu. Zaslijepljeni mržnjom, zatvorili su oči vjere, da u Njegovim krvavim ranama okriju Boga.

Kada u Njemu nisu prolašli Boga, osudili su ga, prema svojim prohtjevima, na križ i smrt. Bili su uvjereni da će s Njime na križu i Njegov Bog umrijeti. Ako ne na križu, bili su sigruni, da će Njegov Bog umrijeti u Njegovu grobu.

I tada je On, za njih, bio i ostao samo čovjek. Otkriti Boga u Njemu, nije bilo dano njihovim zaslijepljenim očima; nisu imali oči vjere. 

I kao čovjeka, bojali su se Njega. Za svoju sigurnost, Njegov su grob zapečatili i od straha postavili stražu. Da ne bi, kojim slučajem, Njegov Bog mogao izići iz Njegova groba.

Osudili su Ga kao čovjeka, a mislili su da su osudili Boga. Ubili su Njega, sigurni, da i Njegova Boga ubijaju u Njemu.

Teški križ, trnova kruna, trska u ruci, tri čavla, krvave haljine, zapečaćeni grob, bilo je moćno oružje svjetskih moćnika koji su, u Njemu, htjeli ubiti Boga.

Gdje su danas njihova prijestolja i simboli njihove svemoćne vlasti? Okovana u bijelokost i srebro, nestala su u ropotarnici povijesti, i sada skupljaju prašinu u mračnim muzejskim prostorima.

Gdje je danas Njegov križ od običnoga drveta? Njegovo prijestolje nije propalo, njegov križ nije uvenuo; kršćani su Njegovi križonoše; slavimo Ga u kršćanskim crkvama, častimo Ga u vjerničkim obiteljima; nalazi se upisan na kršćanskim čelima, izgovaramo Ga našim usnama, čuvamo Ga u našim srcima. Naš osobni, ljudski i vjernički križ, živi od Njegova uskrsloga križa. S križem se kršćani rađaju, s križem kršćani žive, Križu kršćani vjeruju, u križu kršćani dovršavaju zemaljski vijek.

Gdje su danas kraljevske krune, izrađene od srebra i zlata? Izložene u ormarima galerijskihprepuštene da ih zub vremena nagriza. prostora,

Gdje je danas Njegova trnova kruna? Darovana od samoga Spasitelja, na glavama Njegovih krštenika, sjaji neugasivim svjetlom i svjedoči o dragocjenoj ljubavi između Boga i čovjeka. Iako trnova, njezine bodljike više ne krvare, jer su naši grijesi oprani u Krvi našega Spasitelja.

Gdje su danas kraljevska žezla moćnih vladara? Ukrašena dijamantima, u mračnom zakutku muzejskoga prostora bezlično popunjavaju zbrike umjetnina.

Gdje je danas Njegova trska? Iako poslužila za ruglo i kao podsmjeh, nije skršena; jer vlada kao kraljevsko žezlo pravde i mira u kršćanskim rukama.

Gdje su danas kraljevski mačevi? Natopljeni krvlju, izgrizaju hrđu i ruzinu u nekom muzeju starina.

Gdje su danas Njegovi čavli? Kao za sigurnosne okove, na njih su kršćani učvrstili svoj vjernički križ.

Gdje su danas kraljevske haljine satkane od dragocjenih tkanina? Obješene u staklenim vitrinama i prepuštene zaboravu, izgrizaju ih moljci u muzejskim prostorima. 

Gdje su danas Njegove krvave haljine? Oprane u krvi Janjetovoj, čiste se na krštenicima, bijele se na prvopričesnicima, oblače ih krizmanici, odjevaju ih mladenci, slave ih svećenici, s njima se peru grješnici, u njima umiru bolesnici, s njima se pokrivaju pokojnici.

Gdje su danas grobovi moćnih vladara ovoga svijeta? Zarasli u kamenjaru i pokriveni uvelim lišćem, bezimeni i puni truleži, slični svojim gospodarima, čame na nepoznatom mjestu.

Gdje je danas Njegov grob? Njegov grob, kršćansko je počivalište s uklesanim Njegovim križem.

Kao što je Križ otpečatio Njegov grob, tako će kršćanski grob biti otpečaćen Njegovim križem. Kao što je Križ nakon tri dana otvorio Njegovu grob, tako će kršćanska grobna ploča biti otvorena Njegovim križem.

Gdje su danas zakonici moćnika ovoga svijeta? U muzejskim knjižarama, poslagani u stalaže,skupljaju paučinu, i služe za proučavanje pravne povijesti ponekim studentima. 

Gdje je danas proglas Njegova zakonika? Njegova otkupiteljska žrtva upisana je na Njegovu križu, upletena je u Njegovu trnovu krunu, urezana je na Njegovoj trsci, ugravirana je u Njegova tri čavla, izvezena je na Njegovim krvavim haljinama, isklesana je na Njegovoj ploči otvorenga groba - s malo slova, a s puno ljubavi - nagrađena je u Njegovu Uskrsu, slavljena je na Njegovu oltaru, blagovana u kršćanskoj pričesti, vjerovana u kršćanskom vjerovanju.

TRANSLATE


SURADNICI

majhen
sarunic
dragic
budimlic
grgic
ARGUS
NEIMENOVANI

Priopćenja u toku političkog progona HDZ-ove vlade,Ive Sanadera i haaškog tužiteljstva - Text

PRIJATELJI

KOMENTARI